DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dijital Medya Kuram ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 567
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin dijital medyanın geniş sahasında kendi araştırmalarını tasarlayabilmeleri için gerekli kuram ve araştırma becerilerini kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijital medyayı ve dijital medyanın toplumdaki yaygın çıktılarını eleştirel yaklaşım çerçevesinde değerlendirebilir.
  • Dijital medyanın çeşitli formlarına dair okuma-yazma becerisi geliştirebilir.
  • Dijital medya metinlerinin kurgu ve çözümlemesini yapabilir.
  • Dijital medya çıktılarının analizinde gereken araçları kullanabilir.
  • Dijital medya yöntemleri geliştirebilir, bunları araştırma projelerinde kullanabilir.
Ders Tanımı Yeni medya teknolojileri ve bu teknolojilerin toplumdaki etkileri, çevrim içi medyanın dinamikleri ve toplumsal ağlar gibi geniş bir yelpazeye yayılan konular dersin kapsamını teşkil eder. Ders, bu konuların kuramsal ve uygulamadaki yönlerini dijital medya çerçevesinde tartışır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 İnternetin tarihi http://www.historyofthings.com/history-of-the-internet
3 İnternetin kavramsallaştırılması Naik, U. & Shivalingaiah, D. (2008). Comparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0. CALIBER 2008 Collections
4 Enformasyonalizm ve iletişim ağı Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing.
5 Ağ toplumunun yükselişi Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing.
6 Kısa essay yazımı I
7 Ağ toplumu, sosyal dönüşüm ve politik sorunlarda temel konular -Castells, M. (2005). The Network Society: From Knowledge to Policy. In Castells, M. and Gustavo, C. (eds.) The Network society: From Knowledge to Policy, pp. 2-23. Massachusetts: Center for Transatlantic Relations.
8 Sosyal medyaya eleştirel bir giriş Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 1: What is a Critical Introduction to Social Media?
9 Facebook ve ağ toplumu Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 7: Facebook: A Surveillance Threat to Privacy?
10 Twitter ve ağ toplumu Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 8: Twitter and Democracy: A New Public Sphere?
11 Kısa essay yazımı II
12 Ağ tabanlı sosyal hareketler Castells, M. (2012). Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. Cambridge, UK: Polity Press - Changing the World in the Network Society, pp.218-244.
13 Toplumsal hareketler Farro, A. L. and Demirhisar, D. G. (2013). The Gezi Park Movement: A Turkish Experience of the Twenty-first-century Collective Movements. International Review of Sociology (24) 1, pp. 176-189.
14 Ara sınav
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Derse dair okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından temin edilecektir.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Course reader, Hand-outs, PowerPoint presentations Bibliography, print journals, open access journals

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
32
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
35
Final Sınavı
    Toplam
217

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest